Това не са конкретни, а имагинерни пейзажи, сподели авторът . Те са плод на мимолетно впечатление, което е имал при своите житейски пътувания, каза още той и уточни, че от студентските години не рисува от натура. Талев смята, че може определено състояние да роди асоциация, от която да се направи композиция. „Всеки има нещо забравено в себе си, което в един момент изниква и му навява определени асоциации, състояния, чувства и тези моменти са много приятни
Милчо Талев: Определено състояние може да роди асоциация, от която да се направи композиция
Снимка ©
Красимир Кръстев / БТА
|
Милчо Талев се представя за първи път във Варна със самостоятелна изложба живопис. Колекцията му „Забравени пейзажи“ включва двадесет платна и е експонирана в Арт галерия „Ларго“ от днес до 16 май.
Това не са конкретни, а имагинерни пейзажи, сподели авторът . Те са плод на мимолетно впечатление, което е имал при своите житейски пътувания, каза още той и уточни, че от студентските години не рисува от натура. Талев смята, че може определено състояние да роди асоциация, от която да се направи композиция. „Всеки има нещо забравено в себе си, което в един момент изниква и му навява определени асоциации, състояния, чувства и тези моменти са много приятни. Не е лошо човек да се връща към нещо, което е отминало. Това е хубавото в изкуството. То ти дава свобода да комбинираш различни моменти и да ги представиш накрая като една картина“, смята авторът.
В колекцията му има обаче и силуети, загатнати човешки фигури, които по думите му не са търсени преднамерено, а са получени подсъзнателно. Има и работи със заглавие „Наброски“. Тях Талев определя като загатнати идеи, направени с изразното средство на боите, като нещо започнато, което предстои да се направи. Художникът каза, че винаги към публиката има покана да доразвие творбата. „Никога не искам да определям нещата. Зрителят може сам да тръгне и да стигне някъде по своя път. Изкуството предлага безброй изходи и пътеки“, допълни той.
Гамата на Талев е монохромна, в което той вижда своя натюрел. Каза, че не обича ярките цветови комбинации, допуска само ярък тон, който да допълва общото въздействие или да подчертава композицията.